5 sposobów na zaangażowanie znajomych przez Social Media

5 sposobów na zaangażowanie znajomych przez Social Media

Opublikowany

Podjęcie decyzji o starcie w biegu, niezależnie od dystansu, wymaga odwagi i samodyscypliny. Jednak, gdy dodatkowo chcemy „biegać dobrze”, to poza fizycznym i psychicznym przygotowaniem, powinniśmy zadbać jeszcze o jak najlepszą promocję naszej zbiórki, która przełoży się na wymierną, finansową pomoc wspieranej inicjatywy.

Z Facebooka korzysta dziś prawie każdy, ale czym innym jest swobodne „wrzucanie postów” i konsumowanie treści, a czym innym przemyślana kampania, która ma na celu zaangażowanie ludzi do poparcia podjętego przez nas wyzwania. Oto lista kilku krótkich porad na temat tego, jak o zbiórce w ramach akcji „Biegam Dobrze” mówić dobrze w mediach społecznościowych.

1. Powódź na tablicy

Podstawową zasadą podczas Waszej mini-kampanii powinna być zasada „jakość, nie ilość”. Nikt nie lubi natarczywego narzucania treści, niezależnie od ich tematu i przesłania, dlatego warto poszukać złotego środka. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie „wydarzenia” na portalu Facebook, w opisie którego pokrótce powiecie co robicie i dlaczego warto Was wspierać. Na wydarzenie zaproś swoich znajomych i opublikuj publiczny post na swojej tablicy informujący o inicjatywie z aktywnym linkiem do eventu. Jak często publikować treści? W okresie przygotowań optymalną liczbą będą 2-3 posty w tygodniu. Wraz ze zbliżaniem się samego biegu działania można intensyfikować.

2. Pics or it didn’t happen!

Skomplikowane algorytmy Facebooka promują pewne typu publikacji. Należy o tym pamiętać, kiedy prowadzimy kampanie. Najlepiej przyjmowane (i promowane algorytmem) materiały to filmy wideo i zdjęcia/grafiki. Warto zatem regularnie dokumentować nasze postępy o treningach, zadbać o porcję ciekawych zdjęć i filmów. Przy okazji dobrą zasadą jest tak zwane „wrzucenie na luz”. Śmieszne ujęcia, zdjęcia przerobione z pomysłem nawet za pomocą programu Paint mogą zapewnić dodatkową porcję interakcji i większy zasięg.

3. Ojczyzna Polszczyzna

Bardzo ważnym elementem przygotowywanej kampanii jest jasny przekaz. Podczas przygotowywania tekstów na Wasz event zadbajcie o poprawność językową i stylistyczną. Nawet jeśli bieg i zbiórka wzbudzają w Was duże emocję i chcecie wręcz wykrzyczeć to wszystkim wokół, to na Facebooku warto się odrobinę powściągnąć. Wszystko po to, aby Wasza sprawa wyglądała profesjonalnie – w końcu chodzi o zbiórkę pieniędzy! Staranność to też dobry przykład Waszego zaangażowania w inicjatywę.

4. Do it yourself

To Ty znasz najlepiej swoich znajomych i to Ty wiesz najlepiej co może ich zaangażować. Dlatego, nie bój się zdać na swoją intuicję i zacznij eksperymentować z kanałami i materiałami, które udostępniasz. Ostatecznie nic nie tracisz, a być może znajdziesz fajny sposób na zachęcenie ludzi do wspomagania akcji? Puść wodze fantazji!

5. Na Facebooku świat się nie kończy

Kampania na Facebooku jest bardzo ważna, ale trzeba pamiętać, że to nie jedyne medium w dzisiejszym Internecie, które angażuje ludzi. Spróbuj połączyć swoje działania z uruchomieniem konta na Instagramie i Twitterze. Wykorzystaj oficjalne hashtagi akcji i eksperymentuj ze swoimi własnymi, które uda Ci się wymyślić. Bądź aktywny, zarówno w tworzeniu treści, ale również w interakcji z innymi użytkownikami – to dobra droga do zainteresowania zbiórką większej ilości ludzi.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Czym w ogóle jest nowoczesny PR?

temu

Coraz częściej mówi się o tym, że klasyczna informacja prasowa to już przeszłość. Dzisiaj już nie komunikujemy się z odbiorcami, tylko opowiadamy historie albo robimy content marketing. Nawet w stopkach niektórych dziennikarzy dumnie widnieje „Content creator” zamiast „Redaktor”.  Coś rzeczywiście się zmienia, a wiele osób zaczęło dzielić public relations na tradycyjny i nowoczesny. Trochę więcej na temat tego drugiego mamy zamiar dowiedzieć się na I Ogólnopolskiej Konferencji Nowoczesnego PR-u, której zostaliśmy patronem medialnym.
Why We Write – czyli o co chodzi z tym blogiem

temu

Wyobraźcie sobie czerwcowy, ciepły wieczór, kilka butelek whisky, The Black Keys w głośnikach. W takich właśnie okolicznościach powstają najlepsze pomysły, a raczej w takich powstają pomysły, które wydają się być najlepsze na świecie. W naszym przypadku jednak jedna z ta
Alkohole opowiadają emocjonujące historie, czyli 40-procentowy storytelling.

temu

Whisky, wódka, bourbon – wysokoprocentowe alkohole to stały element życia większości z nas. Ile to razy były początkiem Twojej niezapomnianej przygody, którą później wielokrotnie opowiadałeś znajomym? Alkohole naturalnie wpisują się w większość naszych najśmieszniejszych historii. Tym razem jednak, to one chcą opowiedzieć historię Tobie. I to nie o tym, że powstały w którymś tam roku, założone przez kogoś tam, w mieście jakimś tam. Ich opowieści są pełne emocji, wzruszeń, inspiracji i perfekcji. Jesteś gotowy wysłuchać Jacka, Johnniego i Baczewskiego? To zaczynajmy.
Prasa nie zginie tak szybko, jakbyście tego chcieli!

temu

Śmierć prasy zapowiedziana była już tyle razy, że sama zainteresowana chyba dziwi się, że jeszcze żyje. A moim zdaniem jeszcze długo będziemy kupować prasę, musi się tylko trochę zmienić.

3 proste zasady wystarczą, żeby zrobić świetne kampanie z influencerami

Blogerzy i vlogerzy coraz częściej wykorzystywani są w działaniach reklamowych marek. Jeszcze niedawno były to głównie standardowe product placementy, teraz firmy coraz częściej tworzą osobne filmy z udziałem wybranych influencerów. Część z nich wychodzi naprawdę genialnie. Niestety, nie wszystkie. Wyraźnie widać, że mechanika oraz zasady współpracy blogerów i vlogerów z markami dopiero się tworzą. Biorąc pod uwagę, że Internet i środowisko blogerów stale ewoluuje, i to w naprawdę szybkim tempie, bardzo łatwo jest popełnić błędy, które znacznie ograniczają potencjał komunikacyjny wykorzystania influencerów. W większości wypadków wystarczy przestrzegać trzech prostych zasad.