Coraz częściej mówi się o tym, że klasyczna informacja prasowa to już przeszłość. Dzisiaj już nie komunikujemy się z odbiorcami, tylko opowiadamy historie albo robimy content marketing. Nawet w stopkach niektórych dziennikarzy dumnie widnieje „Content creator” zamiast „Redaktor”. Coś rzeczywiście się zmienia, a wiele osób zaczęło dzielić public relations na tradycyjny i nowoczesny. Trochę więcej na temat tego drugiego mamy zamiar dowiedzieć się na I Ogólnopolskiej Konferencji Nowoczesnego PR-u, której zostaliśmy patronem medialnym.
Zmiany widoczne gołym okiem
Jadąc pociągiem do Wrocławia zastanawiam się nad tym nowoczesnym public relations. Obok mnie siedzi pan koło 60tki, który zdążył już całkowicie osiwieć. Nazwijmy go Piotr. Spodziewałem się, że pójdzie spać, albo wyciągnie gazetę i przeczyta ją od deski do deski. Piotr wyciąga jednak nowiusieńkie S8 i śmiga nam nim równie szybko jak najpopularniejsze instagramerki. Nie powinienem, ale zerkam co jakiś czas przez ramię, żeby zobaczyć co robi.
Facebook, Instagram. Newsy na różnych portalach. Kilka z nich wrzucił od razu do pocketa. Z bólem serca zdaję sobie sprawę, że ma kilka aplikacji, o których nie słyszałem. Piotr ma też powerbank i tablet, który wykorzystuje do oglądania filmów na YT. Cały czas słucha muzyki ze Spotify. Ok, przyznaję, konsumpcja mediów naprawdę się zmienia i to nie tylko w młodym pokoleniu.
Parę dni temu widziałem, jak dzieciaki z podstawówki w 2-3 minuty nagrały i zmontowały film w autobusie. Niby nic wielkiego – ucięły kilka fragmentów, dodały muzykę i filtry, ale jednak trwało to dosłownie chwilę – dwa przystanki? Co te dzieciaki będą potrafić w wieku 25 lat (albo co zrobią za nie aplikacje?). Video to przyszłość – powtarzane jak mantra, ale jakie prawdziwe.
Po co to wszystko piszę? Ponieważ gołym okiem widać zmianę w konsumpcji mediów, a mimo to nie wszyscy ją dostrzegają... Dla wielu firm nadal najważniejsze jest, żeby „pojawić się w druku”, a komunikację w social media traktują jako dodatek na zasadzie „bo wszyscy tak robią”. I na nic tłumaczenia, że połowa nakładu to z reguły prenumeraty agencji PR i innych firm, a gazety zazwyczaj lądują na stole przy recepcji i nikt ich nie czyta. Klient chce i już. Oczywiście w wielu przypadkach publikacja w prasie jest jak najbardziej potrzebna. Jednak to zaledwie ułamek możliwości jakie mamy do dyspozycji, żeby dotrzeć do odbiorców.
Większość z nas, młodych PR-owców, zdaje sobie z tego sprawę. Brakuje nam jednak konkretnych argumentów i amunicji, żeby przekonać klientów i starszych kolegów z branży, że trzeba korzystać z narzędzi nowoczesnego PR. Dostarczyć nam ich może I Ogólnopolska Konferencja Nowoczesnego PR-u i Komunikacji. Spotkanie w całości poświęcone będzie najlepszym i sprawdzonym sposobom prowadzenia kampanii PR. To dla nas wyjątkowy event z dwóch powodów.
Po pierwsze, wśród prelegentów będą aż trzy osoby, które występowały już na deskach PR bez krawatów - Justyna Bakalarska, Magdalena Urbaniak i Kamil Bolek! Z przyjemnością posłuchamy Was znowu ;) Po drugie, doceniamy tematykę spotkania oraz zacny line-up pozostałych prelegentów (Beata Tadla, Łukasz Majewski, Monika Czaplicka, Kamila Biedrzycka – Osica, Artur Jabłoński, Andrzej Gruszka). Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się objąć konferencję patronatem medialnym!
Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w konferencji. Chętnie spotkamy się przy piwie porozmawiamy o PR, komunikacji i rzeczach ;)