Czym w ogóle jest nowoczesny PR?

Czym w ogóle jest nowoczesny PR?

Opublikowany

Coraz częściej mówi się o tym, że klasyczna informacja prasowa to już przeszłość. Dzisiaj już nie komunikujemy się z odbiorcami, tylko opowiadamy historie albo robimy content marketing. Nawet w stopkach niektórych dziennikarzy dumnie widnieje „Content creator” zamiast „Redaktor”.  Coś rzeczywiście się zmienia, a wiele osób zaczęło dzielić public relations na tradycyjny i nowoczesny. Trochę więcej na temat tego drugiego mamy zamiar dowiedzieć się na I Ogólnopolskiej Konferencji Nowoczesnego PR-u, której zostaliśmy patronem medialnym.

Zmiany widoczne gołym okiem

Jadąc pociągiem do Wrocławia zastanawiam się nad tym nowoczesnym public relations. Obok mnie siedzi pan koło 60tki, który zdążył już całkowicie osiwieć. Nazwijmy go Piotr. Spodziewałem się, że pójdzie spać, albo wyciągnie gazetę i  przeczyta ją od deski do deski. Piotr wyciąga jednak nowiusieńkie S8 i śmiga nam nim równie szybko jak najpopularniejsze instagramerki. Nie powinienem, ale zerkam co jakiś czas przez ramię, żeby zobaczyć co robi.
Facebook, Instagram. Newsy na różnych portalach. Kilka z nich wrzucił od razu do pocketa. Z bólem serca zdaję sobie sprawę, że ma kilka aplikacji, o których nie słyszałem. Piotr ma też powerbank i tablet, który wykorzystuje do oglądania filmów na YT. Cały czas słucha muzyki ze Spotify. Ok, przyznaję, konsumpcja mediów naprawdę się zmienia i to nie tylko w młodym pokoleniu.
Parę dni temu widziałem, jak dzieciaki z podstawówki w 2-3 minuty nagrały i zmontowały film w autobusie. Niby nic wielkiego – ucięły kilka fragmentów, dodały muzykę i filtry, ale jednak trwało to dosłownie chwilę – dwa przystanki? Co te dzieciaki będą potrafić w wieku 25 lat (albo co zrobią za nie aplikacje?). Video to przyszłość – powtarzane jak mantra, ale jakie prawdziwe.
Po co to wszystko piszę? Ponieważ gołym okiem widać zmianę w konsumpcji mediów, a mimo to nie wszyscy ją dostrzegają... Dla wielu firm nadal najważniejsze jest, żeby „pojawić się w druku”, a komunikację w social media traktują jako dodatek na zasadzie „bo wszyscy tak robią”.  I na nic tłumaczenia, że połowa nakładu to z reguły prenumeraty agencji PR i innych firm, a gazety zazwyczaj lądują na stole przy recepcji i nikt ich nie czyta. Klient chce i już. Oczywiście w wielu przypadkach publikacja w prasie jest jak najbardziej potrzebna. Jednak to zaledwie ułamek możliwości jakie mamy do dyspozycji, żeby dotrzeć do odbiorców.
giphy
Giphy
Większość z nas, młodych PR-owców, zdaje sobie z tego sprawę. Brakuje nam jednak konkretnych argumentów i amunicji, żeby przekonać klientów i starszych kolegów z branży, że trzeba korzystać z narzędzi nowoczesnego PR. Dostarczyć nam ich może I Ogólnopolska Konferencja Nowoczesnego PR-u i Komunikacji. Spotkanie w całości poświęcone będzie najlepszym i sprawdzonym sposobom prowadzenia kampanii PR. To dla nas wyjątkowy event z dwóch powodów.
Po pierwsze, wśród prelegentów będą aż trzy osoby, które występowały już na deskach PR bez krawatów - Justyna Bakalarska,  Magdalena Urbaniak i Kamil Bolek! Z przyjemnością posłuchamy Was znowu ;) Po drugie, doceniamy tematykę spotkania oraz zacny line-up pozostałych prelegentów (Beata Tadla, Łukasz Majewski, Monika Czaplicka, Kamila Biedrzycka – Osica, Artur Jabłoński, Andrzej Gruszka). Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się objąć konferencję patronatem medialnym!
Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w konferencji. Chętnie spotkamy się  przy piwie porozmawiamy o PR, komunikacji i rzeczach ;)

Udostępnij

Powiązane artykuły
Why We Write – czyli o co chodzi z tym blogiem

temu

Wyobraźcie sobie czerwcowy, ciepły wieczór, kilka butelek whisky, The Black Keys w głośnikach. W takich właśnie okolicznościach powstają najlepsze pomysły, a raczej w takich powstają pomysły, które wydają się być najlepsze na świecie. W naszym przypadku jednak jedna z ta
5 sposobów na zaangażowanie znajomych przez Social Media

temu

Podjęcie decyzji o starcie w biegu, niezależnie od dystansu, wymaga odwagi i samodyscypliny. Jednak, gdy dodatkowo chcemy „biegać dobrze”, to poza fizycznym i psychicznym przygotowaniem, powinniśmy zadbać jeszcze o jak najlepszą promocję naszej zbiórki, która przełoży się na wymierną, finansową pomoc wspieranej inicjatywy.
Wypiliśmy kawę z najlepszym PR-owcem na Węgrzech – cz. 1

temu

Bieżący rok to dla nas czas rozszerzania działalności poza Warszawę. Niedawno zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie „PR bez krawatów” w Krakowie, ale wcześniej odwiedziliśmy Budapeszt, gdzie wypiliśmy kawę z prezes Uniomedia – największej węgierskiej agencji PR. Pierwszą część rozmowy z Zsofią Balatoni na temat PR-owych trendów przeczytacie poniżej.
5 lekcji dla PR-owców z Kingsman: The Golden Circle

temu

Czy specjaliści public relations mogą nauczyć się czegokolwiek z parodii filmów akcji? Wydaje się, że to pomysł równie absurdalny, jak Kingsman.  Jednak Matthew Vaughn,  między nierealistycznymi scenami pościgów i walki, przemycił kilka rzeczy, które możemy wykorzystać w komunikacji. [brak spoilerów ;)]

Historia wielkiego powrotu Baczewskiego do Polski - cz. 2

Wyborowa, Starka, Żubrówka - czy te marki były zawsze "markami"? Skąd się wzięły? Jak wyglądało przedwojenne portfolio Baczewskiego? I w końcu jako to jest z tą "polskością" alkoholowych brandów? O tym wszystkim przeczytacie poniżej, w drugiej części wywiadu z Pawłem Gorczycą, który pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego w J.A. Baczewski