Jak robić świąteczny content z influencerami? - Casey Neistat style

Jak robić świąteczny content z influencerami? - Casey Neistat style

Opublikowany

Casey to jedna z tych gwiazd youtube, która według wielu osób na zawsze zmieniła influencer marketing i video w sieci. To właśnie na jego daily vlogach wzorował się nasz rodzimy Krzysztof Gonciarz. Neistat od dawna współpracuje m.in. z Nike i Samsungiem. Filmy, które zrobił dla tych marek, mają po kilka milionów wyświetleń i były omawiane w największych mediach na świecie. W zeszłym roku w święta świat zachwycił się jego „Human flying drone”. Co wymyślił tym razem?

Samsung pomaga z rozmachem

Zanim omówię cały film, dla tych, co nie lubią spoilerów, video!
Na początku Casey i Samsung dali dzieciom z Boys and Girls Club of Greater Milwaukee, które mają za sobą trudną przeszłość, przepełnioną przemocą, smartfony. Mogły w ten sposób nauczyć się robić własne video. Już wtedy były bardzo szczęśliwe, a był to dopiero wstęp do prawdziwej niespodzianki.
Przez cały miesiąc ekipa Samsunga zmieniła opuszczone od wielu lat centrum handlowe w wielki, świąteczny, zimowy plac zabaw.  Były w nim m.in. dom z pierników, lodowisko, tor saneczkowy oraz snowboardziści wykonujący akrobacje! Nieświadoma niczego setka dzieci podniosła czerwoną kurtynę a tam... „the most crazy winter wonderland imaginable”. Szczęśliwe dzieci ruszyły do zabawy i nagrywania filmów swoimi nowymi Samsungami. Do Casey'a dołączyli inny znani youtuberzy (dokładnie 19, z których wielu ma milionowe zasięgi), a o poziomie radości niech świadczą łzy dzieci. Nie obyło się też bez wspomnianego „Human flying drone”.
Film, który opublikował Cesey na swoim kanale powstał m.in. z nagrań zrealizowanych przez dzieci z  Boys and Girls Club of Greater Milwaukee. To tym bardziej sprawia, że wywołuje uśmiech na twarzach widzów. Sam Samsung podkreślił, że powodem, dla którego współpracują z takimi twórcami jak Casey, jest fakt, że młodzież ich podziwia. To właśnie tacy influencerzy mają wpływ na młodych ludzi i mogą ich przekonać, że też mogą osiągnąć sukces.

Z marketingowego punktu widzenia - emocje i influencerzy rządzą

Nie ma co się oszukiwać – koszt realizacji takiego projektu jest duży. Ważne jednak jest to, że Samsung dał dzieciom z  Milwaukee szansę na przeżycie czegoś, czego nigdy nie zapomną. Zapewnił niepowtarzalne emocje i przeżycia, a nie nudną historię o produkcie, czy przekazanie darowizny. Nam, widzom, także dostarczył wrażeń i  wzruszył  serca. Tak powinien wyglądać dobry content marketing.
Cyferki – 23 godziny po publikacji film ma już 1,4 mln wyświetleń. A to dopiero początek, bo 19 influencerów z milionowymi zasięgami prawdopodobnie dopiero dołączy się do promocji, a licznik będzie rósł.
Video Casey Neistata generuje już sporo publikacji w mediach, a prawdopodobnie większość z nich dopiero przed nami - kampania dopiero się zaczyna. W ten sposób PR i działania media relations będą dodatkowo wspierać content marketing.

Samsung po raz kolejny pokazuje, że współpracując z influencerami można zrobić niesamowite rzeczy oraz dotrzeć do milionów zaangażowanych odbiorców. Kluczem do sukcesu może być także długotrwała współpraca, a nie jednorazowe projekty. Neistat jest już w zasadzie ambasadorem Samsunga. Już nie mogę doczekać się przyszłorocznego filmu!


Udostępnij

Powiązane artykuły
PKO BP wprowadza content marketing do telewizyjnej reklamy i robi to dobrze

temu

Wczoraj w bloku reklamowym TVP1 (od 8:00 do 20:00) mogliśmy oglądać tylko życzenia świąteczne, jakie przygotowali klienci PKO BP w ramach kampanii  „Mini ratka na spełnienie życzeń”. To chyba pierwsza w historii tego typu akcja w polskich mediach, w której content marketing wchodzi w miejsce tradycyjnej reklamy telewizyjnej na tak dużą skalę. Przed emisją pojawiło się jednak sporo krytycznych komentarzy i obaw – jaka będzie jakość filmów? Czy zaangażują  widzów, czy raczej doprowadzą ich do szału?
Kto robi najtrudniejszy marketing na świecie? - case study

temu

Pornhub. Promocja portalu pornograficznego to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć marketer. Ograniczenia prawne, bardzo trudna tematyka, różnice kulturowe, nienajlepszy wizerunek całej branży, naturalna chęć zachowania prywatności… To już promocja papierosów jest znacznie łatwiejsza. Chyba że jesteś marketerem wspomnianego Pornhuba.
Przez ostatni tydzień video content marketing zalał internet

temu

W ciągu ostatnich kilku dni mogliśmy podziwiać kilka naprawdę wybitnych kampanii content marketingowych, m.in. Twardowsky 2.0, kontynuację projektu Legendy Polskie w wykonaniu Allegro, a GoPro ogłosiło kolejne produkty bazując dalej na swoim świetnym video content marketingu. Obydwie kampanie to nie tylko niesamowite video, ale masa dodatkowego contentu. A do tego dochodzi jeszcze kontynuacja projektu „Rób to, w co wierzysz” Johnnie Walkera razem z nową twarzą kampanii Dawidem Podsiadło. Enjoy!
Co się sprzedaje w Święta? 5 produktów, które powinny zadbać o świąteczną komunikację

temu

Święta, czyli rodzina, zima, choinka, karp/barszcz/zupa grzybowa i… prezenty. Nie oszukujmy się – Święta Bożego Narodzenia to prawdziwa zmora dla naszego portfela. Na prezenty i świąteczne zakupy wydajemy coraz więcej. Według najnowszych badań firmy Deloitte w 2017 roku na prezenty w sumie wydamy około 451 złotych, co stanowi 51 procent całego przeciętnego świątecznego budżetu. Z tego 42 procent pieniędzy, czyli około 190 złotych, Polacy pozostawią w sklepach internetowych. Taki ruch oznacza na rynku jedno: prawdziwe żniwa produktów, które idealnie pasują na prezent. No dobra, a co w takim razie sprzedaje się najlepiej?

Co się sprzedaje w Święta? 5 produktów, które powinny zadbać o świąteczną komunikację

Święta, czyli rodzina, zima, choinka, karp/barszcz/zupa grzybowa i… prezenty. Nie oszukujmy się – Święta Bożego Narodzenia to prawdziwa zmora dla naszego portfela. Na prezenty i świąteczne zakupy wydajemy coraz więcej. Według najnowszych badań firmy Deloitte w 2017 roku na prezenty w sumie wydamy około 451 złotych, co stanowi 51 procent całego przeciętnego świątecznego budżetu. Z tego 42 procent pieniędzy, czyli około 190 złotych, Polacy pozostawią w sklepach internetowych. Taki ruch oznacza na rynku jedno: prawdziwe żniwa produktów, które idealnie pasują na prezent. No dobra, a co w takim razie sprzedaje się najlepiej?