Casey to jedna z tych gwiazd youtube, która według wielu osób na zawsze zmieniła influencer marketing i video w sieci. To właśnie na jego daily vlogach wzorował się nasz rodzimy Krzysztof Gonciarz. Neistat od dawna współpracuje m.in. z Nike i Samsungiem. Filmy, które zrobił dla tych marek, mają po kilka milionów wyświetleń i były omawiane w największych mediach na świecie. W zeszłym roku w święta świat zachwycił się jego „Human flying drone”. Co wymyślił tym razem?
Samsung pomaga z rozmachem
Zanim omówię cały film, dla tych, co nie lubią spoilerów, video!
Na początku Casey i Samsung dali dzieciom z Boys and Girls Club of Greater Milwaukee, które mają za sobą trudną przeszłość, przepełnioną przemocą, smartfony. Mogły w ten sposób nauczyć się robić własne video. Już wtedy były bardzo szczęśliwe, a był to dopiero wstęp do prawdziwej niespodzianki.
Przez cały miesiąc ekipa Samsunga zmieniła opuszczone od wielu lat centrum handlowe w wielki, świąteczny, zimowy plac zabaw. Były w nim m.in. dom z pierników, lodowisko, tor saneczkowy oraz snowboardziści wykonujący akrobacje! Nieświadoma niczego setka dzieci podniosła czerwoną kurtynę a tam... „the most crazy winter wonderland imaginable”. Szczęśliwe dzieci ruszyły do zabawy i nagrywania filmów swoimi nowymi Samsungami. Do Casey'a dołączyli inny znani youtuberzy (dokładnie 19, z których wielu ma milionowe zasięgi), a o poziomie radości niech świadczą łzy dzieci. Nie obyło się też bez wspomnianego „Human flying drone”.
Film, który opublikował Cesey na swoim kanale powstał m.in. z nagrań zrealizowanych przez dzieci z Boys and Girls Club of Greater Milwaukee. To tym bardziej sprawia, że wywołuje uśmiech na twarzach widzów. Sam Samsung podkreślił, że powodem, dla którego współpracują z takimi twórcami jak Casey, jest fakt, że młodzież ich podziwia. To właśnie tacy influencerzy mają wpływ na młodych ludzi i mogą ich przekonać, że też mogą osiągnąć sukces.
Z marketingowego punktu widzenia - emocje i influencerzy rządzą
Nie ma co się oszukiwać – koszt realizacji takiego projektu jest duży. Ważne jednak jest to, że Samsung dał dzieciom z Milwaukee szansę na przeżycie czegoś, czego nigdy nie zapomną. Zapewnił niepowtarzalne emocje i przeżycia, a nie nudną historię o produkcie, czy przekazanie darowizny. Nam, widzom, także dostarczył wrażeń i wzruszył serca. Tak powinien wyglądać dobry content marketing.
Cyferki – 23 godziny po publikacji film ma już 1,4 mln wyświetleń. A to dopiero początek, bo 19 influencerów z milionowymi zasięgami prawdopodobnie dopiero dołączy się do promocji, a licznik będzie rósł.
Video Casey Neistata generuje już sporo publikacji w mediach, a prawdopodobnie większość z nich dopiero przed nami - kampania dopiero się zaczyna. W ten sposób PR i działania media relations będą dodatkowo wspierać content marketing.
Samsung po raz kolejny pokazuje, że współpracując z influencerami można zrobić niesamowite rzeczy oraz dotrzeć do milionów zaangażowanych odbiorców. Kluczem do sukcesu może być także długotrwała współpraca, a nie jednorazowe projekty. Neistat jest już w zasadzie ambasadorem Samsunga. Już nie mogę doczekać się przyszłorocznego filmu!
Samsung po raz kolejny pokazuje, że współpracując z influencerami można zrobić niesamowite rzeczy oraz dotrzeć do milionów zaangażowanych odbiorców. Kluczem do sukcesu może być także długotrwała współpraca, a nie jednorazowe projekty. Neistat jest już w zasadzie ambasadorem Samsunga. Już nie mogę doczekać się przyszłorocznego filmu!