Co słychać w Content Marketingu w 2018 roku?

Co słychać w Content Marketingu w 2018 roku?

Opublikowany

Podczas kwietniowego spotkania PR bez krawatów w Warszawie na tapetę wzięliśmy temat content marketingu. Zagadnienie to pojawiło się u nas nie po raz pierwszy. Jakieś 2 lata temu zdecydowaliśmy, że warto przyjrzeć się, jak rozwija się ta dziedzina komunikacji, a był to okres naszej fascynacji Legendami Allegro. Co zmieniło się od tamtej pory?

Sporo! Według raportu IAB Polska z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm(!). Niestety, jednocześnie około 30% z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań, a tylko 8% korzysta z outsourcingu w zakresie tworzenia treści. Konkluzja: mimo to jest coraz lepiej.
Tyle teorii, czas na trochę zabawy. Pamiętacie kampanie Johnnie Walkera i  Sokoła? Najpierw pojawił się w niej Bogusław Linda, po dwóch latach  Dawid Podsiadło. W jednym i w drugim przypadku powstały dobrze skrojone  pod whisky piosenki, które broniły się same przez się i wykręciły szalone zasięgi.
Nie trzeba było długo czekać na naśladowców. Wydaje mi się, że w wielu  głowach specjalistów od komunikacji w celach na 2018 rok pojawiła się ta  sama myśl: zróbmy content muzyczny. Efekt jest taki, że mamy dopiero  kwiecień, a ja mogę spokojnie stworzyć  wpis o najciekawszych  kooperacjach muzycznych w content marketingu. Swoją drogą może jest na to jakieś profesjonalne określenie?

A oto i nasza lista (czuję się jak prowadzący 30 ton – lista przebojów):

Atanas Valkov i Kayah - Czarna Polana / reż. Tomek Bagiński (Czarna Żubrówka)

Atanas Valkov i Kayah - Czarna Polana / reż. Tomek Bagiński (Official Video)

Duże nazwisko (chodzi mi oczywiście o Bagińskiego). Technika animacji. Klimat ewidentnie zaczerpnięty z Legend Allegro – jest folkowo i mitologicznie. Wszystko ok, ale pytanie mam jedno: gdzie tu Czarna Żubrówka? Choć  nazwa Żubrówka sama z siebie nasuwa skojarzenia oczywiście z puszczą i potęgą natury, to przecież akurat ta konkretna marka miała być wycelowana w odbiorców wódek typu super premium. Moim zdaniem coś tu się delikatnie nie spina.

Waglewski Fisz Emade – Ojciec (BYTOM)

Waglewski Fisz Emade – Ojciec – BYTOM LIVE

W przypadku kampanii Bytomia mamy mniej efektów wizualnych, a więcej muzyki. Klimat klipu i sam tekst piosenki komponuje się z marką ubraniową jak szyta na miarę. Do tego należy pochwalić za dobór muzyków, którzy świetnie komponują się z elegancją okraszoną nutą nonszalancji. Co więcej, całość spina się idealnie ze strategią komunikacji marki opartej na postaciach i łączeniu pokoleń. Brawo!

Krzysztof Zalewski - Podróżnik (IKEA)

Krzysztof Zalewski - Podróżnik (Official Video)

I nówka sztuka w zestawieniu. Teledysk Zalewskiego to świetna okazja do lokowania produktów szwedzkiej marki, która wypełniła nimi cały plan. Tu meble i dodatki latają, tańczą i w ogóle robią rzeczy. Całość jest zrobiona jednak na tyle estetycznie i subtelnie, że przyjemnie się na to patrzy. Podejrzewam duże zasięgi.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Bądź jak Winston, czyli 4 lekcje dla PR-owców z filmu „Czas mroku”

temu

Winston Churchill to jeden z najciekawszych i najwybitniejszych polityków w historii świata. Debiutujący ostatnio w kinach film „Czas mroku”, przybliża jego sylwetkę w jednym z najtrudniejszych momentów w jego karierze, czyli w chwili objęcia po raz pierwszy urzędu premiera Zjednoczonego Królestwa, w samym środku wojennej zawieruchy. I choć o filmie już wiele powiedziano, zwłaszcza ze względu na genialną rolę Garego Oldmana, to w tym wpisie chcemy powiedzieć o kilku rzeczach, których jak PR-owcy możemy się nauczyć od Winstona Churchilla.
Anty-trendy, czyli 8 rzeczy, których jako PR-owcy będziemy robić mniej w 2018 roku

temu

Trendy w marketingu na nadchodzący rok opisały już wszystkie, znacznie mądrzejsze ode mnie głowy i niczego nowego w tej materii nie wymyślę. Skupiłem się zatem na rzeczach, które, mam nadzieję, będą coraz rzadziej elementem naszej pracy w public relations, ponieważ są coraz mniej skuteczne. Poniższe 8 punktów to trochę wishful thinking, ale kto wie?
Co się sprzedaje w Święta? 5 produktów, które powinny zadbać o świąteczną komunikację

temu

Święta, czyli rodzina, zima, choinka, karp/barszcz/zupa grzybowa i… prezenty. Nie oszukujmy się – Święta Bożego Narodzenia to prawdziwa zmora dla naszego portfela. Na prezenty i świąteczne zakupy wydajemy coraz więcej. Według najnowszych badań firmy Deloitte w 2017 roku na prezenty w sumie wydamy około 451 złotych, co stanowi 51 procent całego przeciętnego świątecznego budżetu. Z tego 42 procent pieniędzy, czyli około 190 złotych, Polacy pozostawią w sklepach internetowych. Taki ruch oznacza na rynku jedno: prawdziwe żniwa produktów, które idealnie pasują na prezent. No dobra, a co w takim razie sprzedaje się najlepiej?
PKO BP wprowadza content marketing do telewizyjnej reklamy i robi to dobrze

temu

Wczoraj w bloku reklamowym TVP1 (od 8:00 do 20:00) mogliśmy oglądać tylko życzenia świąteczne, jakie przygotowali klienci PKO BP w ramach kampanii  „Mini ratka na spełnienie życzeń”. To chyba pierwsza w historii tego typu akcja w polskich mediach, w której content marketing wchodzi w miejsce tradycyjnej reklamy telewizyjnej na tak dużą skalę. Przed emisją pojawiło się jednak sporo krytycznych komentarzy i obaw – jaka będzie jakość filmów? Czy zaangażują  widzów, czy raczej doprowadzą ich do szału?