Rozpoczynamy nasz nowy (w sumie to chyba pierwszy?) cykl - Połówkę tygodnia. W skrócie - przedstawiamy kilka najciekawszych publikacji o komunikacji z ostatniego tygodnia, wraz z naszym krótkim, czasem zabawnym, czasem merytorycznym, komentarzem.
A czemu Połówka? No cóż... będziemy ją publikować w połowie tygodnia, a że niektórym skojarzy się z pół litra magicznej substancji, nie nasza wina :)
#1 The Dumplings z gorącym kawałkiem dla Durex
Kolejny przykład muzycznego content marketingu, o którym już pisaliśmy jakiś czas temu, że jest coraz chętniej wykorzystywany przez marki. No i mamy kolejny świetny case <3
Więcej na PRoto.pl
Podoba mi się ta kampania z dwóch powodów (nie licząc fantastycznego kawałka!). Po pierwsze, marka bardzo dobrze wpisuje się w projekt muzyczny i całość ma dość naturalny i neutralny charakter. Dzięki temu jest dla odbiorcy intrygująca, a nie nachalna.
Po drugie, jest to klasyczny Win-Win. Marka wykorzysta swoje budżety do współpracy z influencerami, którzy mają promować zarówno samą kampanię Durex, jak i klip the Dumplings. Dzięki temu rozgłos zyskają także sami artyści. W skrócie, powstał atrakcyjny muzyczny projekt edukacyjny, a nie chamska reklama wykorzystująca popularność twórców.
#2 Małomiasteczkowy kiosk wraca do gry
„Małomiasteczkowy” kiosk, który na pewno znacie z kampanii promującej ostatni album Dawida Podsiadło (w kolejce do kiosku stały chyba tysiace fanek :)) pojawił się po raz kolejny! W ramach ekologicznej kampanii #EKOisTheAnswear stoi na terenie krakowskiego Bezogródka. Służy jako punkt oddawania nienoszonych ubrań – za każdy kilogram ubrań 2 zł idzie na konto Fundacji Zielona Akcja.
Podoba mi się pomysł wykorzystanie jednej kampanii reklamowej i popularności, jaką miała, do promocji innych, proekologicznych czy prospołecznych rzeczy. Zamiast zawsze wymyślać coś na nowo, warto czasem wykorzystać to, co już mamy, tylko w innym kontekście.
Więcej na Nowymarketing.pl
#3 Julia Popławska zdobyła Grand Prix szóstej edycji Papaya Young Directors
Miałem przyjemność być na gali finałowej Papaya Young Directors i wspólnie z innymi przedstawicielami naszej branżuni obejrzeć naprawdę wyjątkowy spot Julii dla Decathlon. Cieszę się, że najważniejsza nagroda konkursu została przyznana produkcji, która nie tylko jest kreatywna i opowiada wzruszającą historię, ale też świetnie wpisuje się w markę. A do tego jest bardzo odważna, nie przekraczając jednak granic. Mały spoiler - na koniec spotu chyba wszyscy zgromadzeni na gali zrobili klasyczne "uuuuuuuh" + brawa. Także czekajcie na finał ; )
#4 Wiecie kim jest HENRY? Czyli o raporcie marek luksusowych
HENRY czyli "High Earners Not Rich Yet" to osoby, które są o krok od tego, żeby stać się naprawdę bogate. To właśnie one są teraz jedną z głównych grup docelowych marek luksusowych. Więcej o tym przeczytacie w raporcie „Global Powers of Luxury Goods 2019. Bridging the gap between the old and the new” przygotowanym przez Deloitte.
Z perspektywy marketingu warto zwrócić uwagę, że coraz więcej marek luksusowych decyduje się na współpracę z influencerami. Z kolei niektóre marki, takie jak Louis Vuitton, Burberry, Tommy Hilfiger czy Dior zainwestowały w sztuczną inteligencję, big data i analitykę predykcyjną (czyli w przyszłość komunikacji?). Do tego wszystkiego warto dodać, że wyniki sprzedaży 100 największych firm reprezentujących sektor dóbr luksusowych zwiekszyły sie w zeszłym roku o 11%.
W skrócie, rada dla agencji - nic tylko ofertować top 100 rankingu ze wspomnianego raportu :)
W skrócie, rada dla agencji - nic tylko ofertować top 100 rankingu ze wspomnianego raportu :)
Więcej na Marketing przy kawie
#5 Cannes Lions: srebro dla 180heartbeats + JvM, brąz dla VMLY&R Poland
Kolejne nagrody dla polskich agencji w Cannes cieszą ogromnie. 180heartbeats + JvM oraz VMLY&R Poland otrzymały statuetki na pierwszej gali festiwalu Cannes Lions 2019 😊 A wyróżnione zostały naprawdę mocne kampanie, które bazując na kreatywności i ważnych, społecznych tematach, zyskały bardzo duże publicity.
VMLY&R Poland została nagrodzona brązowym Lwem za akcję "Ostatni Twój Weekend" - chyba każdy o tym słyszał, ale na wszelki wypadek linkuję :)
Z kolei 180heartbeats + JvM pokazały, jak marka lodów może wpisać się w kontrowersyjny temat, łącząc w sobie udaną promocję ze swego rodzaju kampanią społeczną :) Po raz kolejny mamy do czynienia z wykorzystaniem symbolu/elementu, który już istniał w społeczeństwie (tęcza na Placu Zbawiciela), tylko w trochę inny sposób - podobnie jak z "Małomiasteczkowym" kioskiem.
Więcej na Press.pl