Nasze drugie wydanie nowego cyklu prezentującego newsy ze świata komunikacji z ostatnich kilku dni.
#1 Samsung postawił na Times Square ekran o wielkości pięciu kortów tenisowych
W czasach, w których coraz więcej mówi się o globalnym kryzysie związanym ze zmianami klimatycznymi, wiele marek stawia na odpowiedzialne działania i wykorzystywanie technologii w celu zredukowania negatywnych skutków działalności człowieka na przyrodę. W tym samym czasie jednak wciąż popularne są aktywności, które z odpowiedzialnością za przyrodę mają niewiele wspólnego.
Przykładem z ostatnich dni jest Samsung, który stworzył gigantyczny ekran na Times Square, wypełnionym już przecież ekranami aż po uszy. Łatwo sobie wyobrazić ile surowców i energii zużywa ta konstrukcja. Cel komunikacyjny jednak firma osiągnęła – jest o niej głośno na całym świecie i znów pozycjonuje się jako technologiczny pionier.
Więcej na: Marketing przy kawie
#2 Oto Libra – nowa kryptowaluta Facebooka
Libra, czyli nowa kryptowaluta tworzona przez Facebooka oficjalnie zapowiedziana. Zależna od Facebooka spółka Colibra, która będzie świadczyć usługi finansowe, zajmie się udostępnieniem dla użytkowników cyfrowego portfela dla waluty Libra, opartej na technologii blockchain. Projekt skierowany jest w dużym stopniu do użytkowników Facebooka, którzy są wykluczeni ze światowej rewolucji w zakresie dostępu do bankowości. Prawie połowa dorosłych nie ma aktywnego konta bankowego – Facebook upatruje w tym szansę na rozszerzenie swojej działalności.
Więcej na: Social Press
#3 „Żyj, jak chcesz, bo ja już nie mogę” – VMLY&R Poland dla HBO
„Opowieść podręcznej” śledzę od samego początku. Poza samym oglądaniem kolejnych odcinków śledzę również same akcje marketingowe wokół serialu. Początkowo dystrybuowany przez Showmax a teraz przez HBO, serial stanowi świetny materiał do tworzenia akcji opartych na motywach dystopijnych. Przykład poprzednich działań: Wizyta podręcznych w Warszawie.
I tak trzeci sezon pojawił się w przestrzeni miejskiej oraz w internecie w formie ciekawy kreacji opartych na takich hasłach jak: „Żyj, jak chcesz, bo ja już nie mogę”, „Bądź sobą, bo ja już nie mogę.”, „Mów, co myślisz, bo ja już nie mogę”. Fajnie, że mimo zmiany dystrybucji promocja prowadzona jest w podobny sposób. Za kreację aktywności realizowanych w social mediach i OOH odpowiada agencja VMLY&R Poland.

Więcej na: AdMonkey
#4 „Wybieramy prawdę” – kampania wizerunkowa Onetu
Od 24 czerwca trwa nowa kampania wizerunkowa portalu Onet. Koncentruje się na wartościach oraz sile prawdy w życiu człowieka. W związku z tym serwis będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów czy przebywaniem w bańce informacyjnej.
Co mówią sami przedstawiciele RASP?
Celem naszej nowej akcji jest wywołanie refleksji o prawdzie i kłamstwie, o tym, co jest realne, a co wymyślone, co jest faktem, a co fake newsem. Kłamstwo dotyczy każdego i na różny sposób dotyka ludzi. My chcemy wykorzystać siłę naszego medium i zachęcić do dyskusji na temat naszych zachowań zarówno w mediach społecznościowych, jak i w relacjach z bliskimi.
To kolejna po zeszłorocznej kampanii związanej ze stuleciem niepodległości, akcja wizerunkowa RASP-u, która stawia przede wszystkim na emocje. Na pewno należy docenić pomysł i dobre wykonanie! Na ile tego typu format będzie skuteczny i wpłynie na postawy – trudno powiedzieć.
Więcej na: Marketing przy kawie
#5 Greenpeace projekcją na kominach elektrowni Bełchatów apeluje do premiera Morawieckiego
I na koniec znów trochę o klimacie. 😊 W nocy z 21 na 22 czerwca Greenpeace zorganizowało projekcję na chłodni kominowej elektrowni w Bełchatowie. To apel do premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie ochrony klimatu. Powodem wystąpienia jest zablokowanie przez Polskę zobowiązania UE do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. W nocy z piątku na sobotę na chłodni kominowej elektrowni w Bełchatowie pojawiła się twarz premiera oraz napis „Wstyd”. Akcja choć nie jest związana stricte z marketingiem na pewno zasłużyła na docenienie. Pomysłowość i szybkość wykonania zaskakuje bardzo pozytywnie. Polski Greenpeace przystąpił do ataku natychmiast i osiągnął swój cel zmuszając do tłumaczeń nie tylko rząd, ale również samą elektrownie w Bełchatowie, która dostała rykoszetem.

Więcej na: Marketing przy kawie