Tym razem będzie więcej analiz, zestawień i krytyki, niż powalających z nóg kampanii najbogatszych brandów na świecie ;) I trochę know-how o naszych portfelach w kontekście negocjacji z przełożonym..
#1 Co dalej z tym influencer marketingiem?
Polecam ciekawą analizę tego, w którym miejscu znajduje się w tym momencie influencer marketing. Damian Defratyka wskazuje, że nie wszystko złoto co się świeci - influencer marketing ma przed sobą wiele wyzwań, z którymi musi się zmierzyć, aby utrzymać status jednego z najbardziej sexy narzędzi w marketingu.
Więcej: Marketing przy kawie
#2 AS Roma pomaga szukać zaginione dzieci
Przy każdym wideo informującym o nowym transferze AS Roma pojawią się zdjęcia młodych osób, które są poszukiwane. To świetny pomysł połączenia klasycznej komunikacji, bardzo interesującej i angażującej fanów, z aktywnością społeczną, która często ginie w gąszczu informacyjnym. W ten sposób przekaz o zaginionych dzieciach dotrze do znacznie większej liczby osób, zwiększając także szansę na znalezienie zagubionych. Sama marka też zyska, efektywnie pozycjonując się jako zaangażowana społecznie. Szacunek.
Więcej: Nowymarketing.pl
#3 Jak nie robić billboardów - antycase study
Ostatnio pisaliśmy o tym, jak Samsung stworzył gigantyczny ekran na Times Square, zużywając mnóstwo surowców i energii. Teraz ekologicznym "wyczuciem" "zaimponowała" Toyota. Pod pozorem szczytnej akcji stworzenia sieci inteligentnych platform meteorologicznych na mazurskich jeziorach, firma zwodowała na nich własne banery reklamowe. Zamiast podziwiać naturę, można kupić samochód.. Na szczęście marka wycofała się z tego pomysłu! I za to brawa. Każdy popełnia błędy, ale nie każdego stać na przyznanie się do niego.
Więcej: Wprost.pl
#4 Ile zarabiamy?
Krótko - SAR przedstawił wynik badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej. Przeanalizowano łącznie informacje o wynagrodzeniach ponad 5 tys. osób. Idziecie po podwyżkę? ; )
Więcej: Marketing przy kawie
#5 Coś dla fanów popcornu i marketingu filmowego
AdWeek przygotował zestawienie najciekawszych kampanii/trailerów filmowych w 2019 roku. Jako marketingowcy możemy nauczyć się storytellingu od Blumhouse Productions. Ich horrory biją rekordy box office, a trailery do Us lub Uciekaj są bardziej przerażające niż większość horrorów = nic tylko uczyć się, jak opowiadać historie w 2 minuty.
"I think it's voda clock" <3
Więcej: AdWeek
Bonus - zestawienie top of the top
czyli wszystkich zwycięskich kampanii Cannes Lions 2019. Enjoy :)
Więcej: AdWeek