W tym tygodniu mamy prawdziwy koktajl - mieszanka śmiechu, pieniędzy, śpiewu, ekologii i edukacji! Video marketing w wykonaniu Old Spice, employer branding McDolanda, real time marketing Greenpeace oraz świetne insighty i badania. Po raz kolejny nie mogło się obyć bez Netflixa...
#1 Dowiedz się, ile możesz zarabiać w PR!
Na początku rzecz najważniejsza (no prawie, bo przecież liczy się też samorozwój itp.), czyli wynagrodzenie w PR! Związek Firm Public Relations przygotował raport zarobów w naszej branży na podstawie kwestionariuszy wypełnionych przez 20 firm członkowskich. Sprawdźcie, czy powinniście iść po podwyżkę ; ) No i dla jasności, zanim pojawią się klasyczne pytania w komentarzach, wszystkie stawki są podane brutto razem z premiami, bonusami i innymi składnikami zmiennymi.
Więcej na Wirtualnemedia.pl
Więcej na Wirtualnemedia.pl
2# Greenpeace umie w real time marketing - zobacz jak wygląda "stara" Ziemia
Wykorzystując nagły wzrost popularności FaceApp (kto z nas nie sprawdził, jak będzie wyglądać na starość...), rosyjski oddział Greenpeace stworzył EarthApp, które pokazuje, jak zmieni się świat, jeśli ludzie nie podejmą działań w sprawie globalnego ocieplenia. Mocne, kreatywne, a przede wszystkim szybkie działanie Greenpeace zasługuje na marketingowy szacunek : )
Więcej na Marketing przy kawie
#3 Old Spice ze świetną kampanią "Never let a friend lose his swagger"
Marka zbadała młodych mężczyzn w wieku 18-34 i wyszło jej, że połowa z nich często woli spędzić piątkowy wieczór w szlafroku przed telewizorem lub pracując do późna niż wyjść z kumplami na miasto... mimo że wielu z nich jednocześnie narzeka, że brakuje im takich wspólnych, szaleńczych wieczorów.
W związku z tym Old Spice przygotował kilka spotów w swoim tradycyjnym, absurdalnym stylu, w których kumple ratują kumpli. Gratuluję marce wykorzystania dość ciekawego insightu i przekucia go w klasyczną dla siebie kampanię.
Można się uśmiać, a przy okazji przyznam, że następnym razem jak wieczorem będę chciał obejrzeć kolejny serial Netflixa, to sobie przypomnę tę reklamę...
Można się uśmiać, a przy okazji przyznam, że następnym razem jak wieczorem będę chciał obejrzeć kolejny serial Netflixa, to sobie przypomnę tę reklamę...
Więcej na Adweek.com
#4 Beata Kozidrak zdobywa media społecznościowe z Netflixem
Doceniam marketing Netflixa nie tylko ze względu na jego kreatywność i świetne zrozumienie swojej grupy docelowej, która po prostu chłonie każdy netflixowy content, ale także za spójność w tworzonych kreacjach. Po Magdzie Gessler w spocie promującym "Orange is the new black" przyszła kolej na Beatę Kozidrak. Chociaż tym razem może nie było takiego szokującego efektu wow jak z Magdą, to jednak film stał się viralem, a ja pomyślałem o tym, żeby nadrobić kilka sezonów serialu.. (a teraz patrz punkt 3).
Więcej na Marketing przy kawie
#5 McDonald’s otwiera swój własny kierunek studiów
McDonald’s razem z Akademią Leona Koźmińskiego otwiera własny kierunek studiów związany z tym, na czym McDonald zna się najlepiej – zarządzaniem w sektorze QSR (quick service restaurants). Co ważne, projekt skierowany jest tylko do pracowników marki, którzy posiadają minimum 3-miesięczne doświadczenie w pracy oraz wykształcenie średnie. W ten sposób program daje realne szanse rozwoju kariery. Moim zdaniem jest to nie tylko świetny pomysł pod kątem biznesowym, ale także employer brandingowym.
Więcej na Nowymarketing.pl