Jak komunikować się z mediami w dobie nowych technologii?

Jak komunikować się z mediami w dobie nowych technologii?

wpis w: Felietony | 1

Napisałeś kiedyś informację prasową w tramwaju? Ja nie, nigdy mi się to nie zdarzyło, ale ten tekst dotyczy nie mnie a ludzi z drugiej strony medialnej barykady. Kilka dni agencja d*fusion, w której mam przyjemność od roku do pracować, opublikowała wyniki badania dotyczącego mobilności dziennikarzy. Co to znaczy „mobilność dziennikarzy” i „mobile journalism”? Chodzi oczywiście o to tak dzisiejsi przedstawiciele mediów wykorzystują mobilne technologie w swojej codziennej pracy. Wnioski może nie są zaskakujące, ale na pewno ciekawe i mogą być cenną lekcją w zakresie tego jak komunikować się z mediami w dobie nowych technologii.

Oto i najciekawsze elementy z wyników zbiorczych ankiet wypełnionych przez dziennikarzy:

  • ponad 90 proc. redaktorów korzysta z laptopa i telefonu
  • 41 proc. dziennikarzy wykonuje swoją pracę z domu
  • prawie 50 proc. zapoznaje się z treścią nadesłanego tekstu na smartfonie
  • 89 proc. redaktorów przyznaje, że telefon komórkowy podniósł efektywność ich pracy
  • ¼ newsroomów przeniosła się do sieci
  • 41 proc. redaktorów przeprowadziło wywiad przez komunikator internetowy

Jakie z tego wnioski? Po pierwsze takie, że dziennikarze są bardziej mobilni niż PR-owcy, a na pewno bardziej niż ja. Po drugie, skoro tylu z nich korzysta z smartfonów jako narzędzia pracy to pamiętajmy o tym aby dostosowywać treści do mobile. Może to jest ten moment aby dać sobie spokój z wysyłaniem informacji prasowej z załączonym plikiem .doc i przejść choćby na Prowly? I w końcu po trzecie, używajmy mediów społecznościowych, jako kanał dystrybucji informacji oraz do kontaktu z dziennikarzami, w końcu właśnie tam ich znajdziemy.

A skąd ten tramwaj w leadzie? Otóż okazuje się, że prawie połowa dziennikarzy przyznaje, że pracuje z domu, a 18 proc. w kawiarni lub restauracji. Co więcej, aż 17 proc. respondentów zdarzyło się „redakcyjne biurko” zastąpić własnymi kolanami, pisząc tekst w…. komunikacji miejskiej. Takie czasy.

I na koniec gratulacje dla autorów badania, czyli Łukasza Malczewskiego i Agnieszki Kujawy. 🙂

PS W celach eksperymentalnych tekst ten powstał na smartfonie. Nie było tak strasznie.

 

Więcej informacji na temat samego badania znajdziecie tutaj: https://dfusion.prowly.com/16705-badania-d-fusion-communication-dziennikarstwo-w-erze-mobilnosci

 

 

Podąrzaj Marcin Kuchno:

PR-owiec związany głównie z branżą technologiczną. We współczesnej komunikacji najbardziej ceni marketing wartości i szczerość. Wciąż wierzy w siłę klasycznego PR-u. @kuchnialke

Jedna odpowiedz

  1. Ten styl pracy wpływa także na ilość czytanego tekstu, jasność myśli (lubimy podsumowania) i łatwość w pobraniu materiałów…
    Poza tym, gdy dziennikarze pracują też w domu, to daje nowe możliwości np. godziny wysyłki.
    Ale jestem zwolennikiem bezpośrednich telefonów do kolegów dziennikarzy

Zostaw Komentarz