Przez ostatni tydzień video content marketing zalał internet

wpis w: Felietony | 0

W ciągu ostatnich kilku dni mogliśmy podziwiać kilka naprawdę wybitnych kampanii content marketingowych, m.in. Twardowsky 2.0, kontynuację projektu Legendy Polskie w wykonaniu Allegro, a GoPro ogłosiło kolejne produkty bazując dalej na swoim świetnym video content marketingu. Obydwie kampanie to nie tylko niesamowite video, ale masa dodatkowego contentu. A do tego dochodzi jeszcze kontynuacja projektu „Rób to, w co wierzysz” Johnnie Walkera razem z nową twarzą kampanii Dawidem Podsiadło. Enjoy!

Allegro idzie za ciosem i robi to fenomenalnie

Legendy Polskie to seria filmów krótkometrażowych zrealizowanych przez Allegro, Tomasza Bagińskiego i Platige Image. Tematyka serii to futurystyczna interpretacja polskich podań ludowych i legend. Publikacja dwóch filmów w zeszłym roku wygrała internety – mają razem prawie 6 milionów wyświetleń. Kto na polskim rynku może pochwalić się takimi liczbami?

No ale to się działo w 2015. W tym roku wszyscy czekali na kolejne zapowiedziane filmy. Na pierwszy ogień poszedł Twardowsky 2.0. Allegro postawiło tym razem na znacznie dłuższą formę (czy to wstęp do pełnometrażowego filmu?) niż rok temu. Film ma aż 20 minut (Twardowsky miał 9). Czy to zmniejszy zasięg kampanii? Zgodnie z panującą zasadą „im krócej, tym lepiej” powinien. Pfffff, nie tym razem. Twardowsky 2.0 uzbierał 1,5 miliona wyświetleń w przeciągu tygodnia. Jest ogień. A sam film? Najwyższa klasa.

Serie filmów uzupełnia dodatkowy content, m.in. Wywiad z Borutą autorstwa Łukasza Orbitowskiego oraz Michała Cetnarowskiego, a także antologia Legendy Polskie, z opowiadaniami Roberta M. Wegnera, Rafała Kosika, Jakuba Małeckiego, Radka Raka, Elżbiety Cherezińskiej i Łukasza Orbitowskiego.

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. 23 września Allegro opublikowało teledysk, który przedstawia historię narodzin Diablicy, jednej z bohaterek Twardowskiego, która przykuwa uwagę niejednego fana Legend Polskich 🙂 Naprawdę bardzo ciekawa odpowiedź na zainteresowanie widzów

Do tego wszystkiego dochodzą making of’y, trailery, wywiady, media relations i masa innych działań komunikacyjnych, które sprawiają, że Legendy Polskie to absolutny majstersztyk. Najbardziej chyba podoba mi się to, że samego Allegro jest tam naprawdę mało, a mimo to chyba każdy wie, kto stoi za całą akcją. Już niedługo kolejne filmy: Operacja Bazyliszek zapowiedziana na listopad oraz Jaga, która pojawi się w grudniu.

GoPro w formie.

W końcu doczekaliśmy się debiutu nowych produktów GoPro, m.in. kamery Hero 5 Black oraz drona Karma. Marka od dłuższego czasu borykała się z problemami finansowymi, traciła zaufanie inwestorów, a konkurencja coraz bardziej przejmowała rynek. Nowe produkty mają przywrócić GoPro świeżość i pozycję lidera, dlatego oprócz samych rozwiązań technologicznych, niezwykle istotne będą działania marketingowe.

GoPro znane jest ze swoich filmów promocyjnych, nagrywanych właśnie przy pomocy kamer GoPro pokazujących głównie ludzi uprawiających sporty ekstremalne. Film GoPro HERO3: Almost as Epic as the HERO3+ zdobył prawie 43 miliony wyświetleń, a GoPro HERO4: The Adventure of Life in 4K ponad 30 milionów. Nie ulega wątpliwości, że video content marketing w wykonaniu GoPro pozwalał marce niesamowicie budować rozpoznawalność, a także inspirować klientów do nagrywania włsnych, niesamowitych filmów.

No i mamy kolejną kamerę, a co za tym idzie kolejny film prezentujący możliwości kamer(i drona!):

Film promocyjny pokazuje tym razem trochę mniej sportu niż zwykle, a więcej elementów rodzinnych. Nie dziwne, skoro główną ideą GoPro ma być: Capture, edit and share your best stories. Nowy film w 5 dni zdobył 1,4 miliona wyświetleń. W porównaniu do poprzedników liczba nie powala, ale podejrzewam, że będzie systematycznie rosła. Tym bardziej, że to nie jedyny content video GoPro 5 czy Karmy.

Każdy nowy produkt otrzymał dedykowany, ok. 5-minutowy film prezentujący jego możliwości, zalety oraz nowości. Wypowiada się w niej sam CEO firmy, a także członkowie zespołu GoPro. Wszystkie zalety nowej kamery są bardzo wyraźnie podkreślone. Każdy z tych klipów ma już prawie 1 milion wyświetleń. Ziarnko do ziarnka, a zasięg się buduje.

Ale to nie wszystko. GoPro wykorzystało zasięg blogerów, m.in. CesayNeistat, który znany jest z fascynacji dronami i kręceniem filmów. Cesay zrobił 12 minutowy test Karmy prezentujący „awesomeness” drona. I co? I po 4 dniach GoPro ma dodatkowe 2,5 miliona wyświetleń.

Johnny Walker idzie dalej

Wracamy na nasze podwórko. Kilka dni temu Dawid Podsiadło opublikował teledysk do kawałka „O drodze do”, który jest czwartym po „W dobrą stronę”, „Forest” i „Pastempomat”, singlem promującym album „Annoyance and Disappointment”. Teledysk jest także kontynuacją kampanii content marketingowej Johnny Walker „Rób to, w co wierzysz”, realizowanej wspólnie z Bogusławem Lindą i Wojciechem Sokołem. To widowiskowy teledysk prezentujący ciekawą historię, w której Bogusław Linda oprowadza Dawida Podsiadło po nocnym życiu Warszawy.

Teledysk świetnie wpisuje się w koncepcję marki, inspiruje do tego, by iść przez życie własną drogą. Sam Dawid Podsiadło zaznacza:

Oddaję w Wasze ręce, oczy i uszy owoc pięknej przygody. „O drodze do” to historia o tym żeby cały czas podążać do przodu i skupiać się nie tylko na celu, ale przede wszystkim osiąganiu przyjemności z samej drogi.

Whisky pojawia się w filmie chyba raz? Ciekawie, nienachalnie, a i tak chciałbym się napić Johnny’iego. Początek kampanii miał miejsce w listopadzie 2015 roku wraz z publikacją teledysku Sokoła, w którym także występował Bogusław Linda. Ciekawe, czy w przyszłym roku w kampanii pojawi się kolejna gwiazda.

Chcę więcej

To nie wszystkie akcje content marketingowe, które miały miejsce w ciągu ostatniego tygodnia. Marketing video robi się coraz popularniejszy, a co ważne, wyraźnie widać, że liczby w excelu się zgadzają. Nie wiem czy budżet, ale na pewno kliki i oglądalność. Cieszy także trend, że polskie akcje content marketingowe z zeszłego roku doczekały się swojej dobrej kontynuacji. Czekam na więcej marek, które zaczną wykorzystywać to narzędzie.

Zostaw Komentarz