Jaki był rok 2017? Podsumowanie PR-u bez krawatów

Kolejny rok naszej działalności za nami. Był to dla nas szczególny czas związany przede wszystkim z rozwojem bloga i organizowanych przez nas eventów. Jak PR-owo wspominać będziemy rok 2017? Do wypowiedzi na ten temat zaprosiliśmy tym razem również naszych zaprzyjaźnionych ekspertów.
Co się sprzedaje w Święta? 5 produktów, które powinny zadbać o świąteczną komunikację

Święta, czyli rodzina, zima, choinka, karp/barszcz/zupa grzybowa i… prezenty. Nie oszukujmy się – Święta Bożego Narodzenia to prawdziwa zmora dla naszego portfela. Na prezenty i świąteczne zakupy wydajemy coraz więcej. Według najnowszych badań firmy Deloitte w 2017 roku na prezenty w sumie wydamy około 451 złotych, co stanowi 51 procent całego przeciętnego świątecznego budżetu. Z tego 42 procent pieniędzy, czyli około 190 złotych, Polacy pozostawią w sklepach internetowych. Taki ruch oznacza na rynku jedno: prawdziwe żniwa produktów, które idealnie pasują na prezent. No dobra, a co w takim razie sprzedaje się najlepiej?
Jak robić świąteczny content z influencerami? - Casey Neistat style

Casey to jedna z tych gwiazd youtube, która według wielu osób na zawsze zmieniła influencer marketing i video w sieci. To właśnie na jego daily vlogach wzorował się nasz rodzimy Krzysztof Gonciarz. Neistat od dawna współpracuje m.in. z Nike i Samsungiem. Filmy, które zrobił dla tych marek, mają po kilka milionów wyświetleń i były omawiane w największych mediach na świecie. W zeszłym roku w święta świat zachwycił się jego „Human flying drone”. Co wymyślił tym razem?
PKO BP wprowadza content marketing do telewizyjnej reklamy i robi to dobrze

Wczoraj w bloku reklamowym TVP1 (od 8:00 do 20:00) mogliśmy oglądać tylko życzenia świąteczne, jakie przygotowali klienci PKO BP w ramach kampanii  „Mini ratka na spełnienie życzeń”. To chyba pierwsza w historii tego typu akcja w polskich mediach, w której content marketing wchodzi w miejsce tradycyjnej reklamy telewizyjnej na tak dużą skalę. Przed emisją pojawiło się jednak sporo krytycznych komentarzy i obaw – jaka będzie jakość filmów? Czy zaangażują  widzów, czy raczej doprowadzą ich do szału?
Dlaczego nie warto stosować clickbaitów w PR i content marketingu

Przeglądając nasze newsfeedy często trafiamy na tytuły, którym po prostu nie możemy się oprzeć. „Lewandowski znowu TO zrobił”, „Niesamowite! ON TEŻ TO MA!”, "Nie uwierzysz, co znana piosenkarka miała pod sukienką…". Musimy kliknąć.  Czy skoro media cały czas sięgają po clickbaity, to czy  warto wykorzystywać je w naszych działaniach public relations? Czy może nie  opłaca się rozczarowywać naszych odbiorców kolejnym, obiecującym za dużo, tytułem?
Mistrzowie drugiego planu - czy PR jest na wymarciu?

Czasem zastanawiam się jak to się stało, że trafiłem akurat do komunikacji, a konkretnie do PR-u. Kiedy zaczynałem pierwsze PR-owe projekty, miałem pewne, zupełnie złudne wyobrażenie na temat tej branży, które wynikało z braku rozeznania i po części z amerykańskich przekazów zawartych w filmach i serialach. Dziś, po kilku latach weryfikacji, mogę powiedzieć jedno - nie jest najlepiej. Prawda jest taka, że opinia na temat PR-u jest kiepska. Niewiele osób wie czym my właściwie się zajmujemy i po co to robimy. Najczęściej spotykany kontekst związany z PR-em w mediach to "czarny PR". Sami sobie kręcimy sznur na szyję. Ale dlaczego tak właściwie musi być?
3 błędy, które położą każdą prezentację

Do Piotra Buckiego, albo Kamila Kozieła nam daleko, ale od początku naszej działalności najpierw jako koło naukowe i potem po prostu PR bez krawatów, zrobiliśmy i zobaczyliśmy "parę" prezentacji. Na naszych eventach wystąpiło kilkudziesięciu specjalistów w zakresie komun
Czym w ogóle jest nowoczesny PR?

Coraz częściej mówi się o tym, że klasyczna informacja prasowa to już przeszłość. Dzisiaj już nie komunikujemy się z odbiorcami, tylko opowiadamy historie albo robimy content marketing. Nawet w stopkach niektórych dziennikarzy dumnie widnieje „Content creator” zamiast „Redaktor”.  Coś rzeczywiście się zmienia, a wiele osób zaczęło dzielić public relations na tradycyjny i nowoczesny. Trochę więcej na temat tego drugiego mamy zamiar dowiedzieć się na I Ogólnopolskiej Konferencji Nowoczesnego PR-u, której zostaliśmy patronem medialnym.
5 lekcji dla PR-owców z Kingsman: The Golden Circle

Czy specjaliści public relations mogą nauczyć się czegokolwiek z parodii filmów akcji? Wydaje się, że to pomysł równie absurdalny, jak Kingsman.  Jednak Matthew Vaughn,  między nierealistycznymi scenami pościgów i walki, przemycił kilka rzeczy, które możemy wykorzystać w komunikacji. [brak spoilerów ;)]
Anty-trendy, czyli 8 rzeczy, których jako PR-owcy będziemy robić mniej w 2018 roku

Trendy w marketingu na nadchodzący rok opisały już wszystkie, znacznie mądrzejsze ode mnie głowy i niczego nowego w tej materii nie wymyślę. Skupiłem się zatem na rzeczach, które, mam nadzieję, będą coraz rzadziej elementem naszej pracy w public relations, ponieważ są coraz mniej skuteczne. Poniższe 8 punktów to trochę wishful thinking, ale kto wie?
Jaki był rok 2017? Podsumowanie PR-u bez krawatów

Kolejny rok naszej działalności za nami. Był to dla nas szczególny czas związany przede wszystkim z rozwojem bloga i organizowanych przez nas eventów. Jak PR-owo wspominać będziemy rok 2017? Do wypowiedzi na ten temat zaprosiliśmy tym razem również naszych zaprzyjaźnionych ekspertów.
Co się sprzedaje w Święta? 5 produktów, które powinny zadbać o świąteczną komunikację

Święta, czyli rodzina, zima, choinka, karp/barszcz/zupa grzybowa i… prezenty. Nie oszukujmy się – Święta Bożego Narodzenia to prawdziwa zmora dla naszego portfela. Na prezenty i świąteczne zakupy wydajemy coraz więcej. Według najnowszych badań firmy Deloitte w 2017 roku na prezenty w sumie wydamy około 451 złotych, co stanowi 51 procent całego przeciętnego świątecznego budżetu. Z tego 42 procent pieniędzy, czyli około 190 złotych, Polacy pozostawią w sklepach internetowych. Taki ruch oznacza na rynku jedno: prawdziwe żniwa produktów, które idealnie pasują na prezent. No dobra, a co w takim razie sprzedaje się najlepiej?
Jak robić świąteczny content z influencerami? - Casey Neistat style

Casey to jedna z tych gwiazd youtube, która według wielu osób na zawsze zmieniła influencer marketing i video w sieci. To właśnie na jego daily vlogach wzorował się nasz rodzimy Krzysztof Gonciarz. Neistat od dawna współpracuje m.in. z Nike i Samsungiem. Filmy, które zrobił dla tych marek, mają po kilka milionów wyświetleń i były omawiane w największych mediach na świecie. W zeszłym roku w święta świat zachwycił się jego „Human flying drone”. Co wymyślił tym razem?
PKO BP wprowadza content marketing do telewizyjnej reklamy i robi to dobrze

Wczoraj w bloku reklamowym TVP1 (od 8:00 do 20:00) mogliśmy oglądać tylko życzenia świąteczne, jakie przygotowali klienci PKO BP w ramach kampanii  „Mini ratka na spełnienie życzeń”. To chyba pierwsza w historii tego typu akcja w polskich mediach, w której content marketing wchodzi w miejsce tradycyjnej reklamy telewizyjnej na tak dużą skalę. Przed emisją pojawiło się jednak sporo krytycznych komentarzy i obaw – jaka będzie jakość filmów? Czy zaangażują  widzów, czy raczej doprowadzą ich do szału?
Dlaczego nie warto stosować clickbaitów w PR i content marketingu

Przeglądając nasze newsfeedy często trafiamy na tytuły, którym po prostu nie możemy się oprzeć. „Lewandowski znowu TO zrobił”, „Niesamowite! ON TEŻ TO MA!”, "Nie uwierzysz, co znana piosenkarka miała pod sukienką…". Musimy kliknąć.  Czy skoro media cały czas sięgają po clickbaity, to czy  warto wykorzystywać je w naszych działaniach public relations? Czy może nie  opłaca się rozczarowywać naszych odbiorców kolejnym, obiecującym za dużo, tytułem?
Mistrzowie drugiego planu - czy PR jest na wymarciu?

Czasem zastanawiam się jak to się stało, że trafiłem akurat do komunikacji, a konkretnie do PR-u. Kiedy zaczynałem pierwsze PR-owe projekty, miałem pewne, zupełnie złudne wyobrażenie na temat tej branży, które wynikało z braku rozeznania i po części z amerykańskich przekazów zawartych w filmach i serialach. Dziś, po kilku latach weryfikacji, mogę powiedzieć jedno - nie jest najlepiej. Prawda jest taka, że opinia na temat PR-u jest kiepska. Niewiele osób wie czym my właściwie się zajmujemy i po co to robimy. Najczęściej spotykany kontekst związany z PR-em w mediach to "czarny PR". Sami sobie kręcimy sznur na szyję. Ale dlaczego tak właściwie musi być?
3 błędy, które położą każdą prezentację

Do Piotra Buckiego, albo Kamila Kozieła nam daleko, ale od początku naszej działalności najpierw jako koło naukowe i potem po prostu PR bez krawatów, zrobiliśmy i zobaczyliśmy "parę" prezentacji. Na naszych eventach wystąpiło kilkudziesięciu specjalistów w zakresie komun
Czym w ogóle jest nowoczesny PR?

Coraz częściej mówi się o tym, że klasyczna informacja prasowa to już przeszłość. Dzisiaj już nie komunikujemy się z odbiorcami, tylko opowiadamy historie albo robimy content marketing. Nawet w stopkach niektórych dziennikarzy dumnie widnieje „Content creator” zamiast „Redaktor”.  Coś rzeczywiście się zmienia, a wiele osób zaczęło dzielić public relations na tradycyjny i nowoczesny. Trochę więcej na temat tego drugiego mamy zamiar dowiedzieć się na I Ogólnopolskiej Konferencji Nowoczesnego PR-u, której zostaliśmy patronem medialnym.
5 lekcji dla PR-owców z Kingsman: The Golden Circle

Czy specjaliści public relations mogą nauczyć się czegokolwiek z parodii filmów akcji? Wydaje się, że to pomysł równie absurdalny, jak Kingsman.  Jednak Matthew Vaughn,  między nierealistycznymi scenami pościgów i walki, przemycił kilka rzeczy, które możemy wykorzystać w komunikacji. [brak spoilerów ;)]
1
2
3
4
5
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.